Prowadzenie witryny e-commerce nie jest prostym zadaniem. Zwłaszcza jeśli zobaczymy jak wielka jest konkurencja. Tylko w Polsce zarejestrowanych jest ponad 50 tysięcy sklepów internetowych, nie wspominając już o innych krajach. Optymalizacja jest więc szansą na zrównanie się, a nawet wyprzedzenie działań innych sklepów. Jak w takim razie wykorzystać pozycjonowanie sklepu internetowego Magento w planowaniu własnej strategii marketingowo-promocyjnej?
Jak działa pozycjonowanie stron?
W skład tej strategii wchodzi wiele różnorodnych technik mających na celu budowanie widoczności witryny w Google. Aby jednak wyszukiwarka zdecydowała się umieścić daną stronę na samym szczycie rankingu, musi być ona jak najlepiej dostosowana pod względem technicznym i nieść szczególną wartość dla użytkownika. Czego więc potrzebuje Twoje pozycjonowanie sklepu internetowego Magento?
Jak powinna wyglądać witryna internetowa?
Cechą skutecznej witryny jest wysoki ruch, który generuje. Aby poprawić ten wskaźnik, warto skupić się na kilku kluczowych aspektach mających bezpośredni wpływ na zadowolenie użytkowników. Oto elementy, na które należy zwrócić szczególną uwagę:
- treść – największym zainteresowaniem będą cieszyć się witryny, których zawartość odpowiada potrzebom i oczekiwaniom grupy docelowych odbiorców;
- metadane – tagi tytułu, meta opisy i wszelkie elementy kodu źródłowego pozwalają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć temat danej strony, dzięki czemu jej pozycja w SERP znacznie wzrasta;
- słowa kluczowe – wykorzystanie właściwych fraz to najlepszy sposób na zaprezentowanie treści osobom, które jej rzeczywiście poszukują;
- szybkość ładowania witryny – długi czas otwierania to jedna z najczęstszych przyczyn wzrostu współczynnika odrzuceń. Warto więc zoptymalizować ten element;
- wersja mobilna – większość użytkowników korzysta z internetu z poziomu smartfonów. Organizacja witryny powinna uwzględniać ten fakt i umożliwiać odbiorcom łatwe korzystanie ze wszystkich funkcji strony.
Dlaczego Magento?
Wybór Magento to z pewnością dobre rozwiązanie dla średnich i dużych firm, którym zależy również na prowadzeniu sprzedaży hurtowej w modelu B2B. Model ten pozwala na rozwój firmy, a wiele innych platform nie udostępnia takiej możliwości. Pozycjonowanie sklepu internetowego Magento pozwala na wiele funkcji (również z poziomu wersji darmowej), takich jak dostęp do analiz, raportów, zarządzania produktami, dostęp do dedykowanego forum, większe możliwości rozwoju, wdrożenie opcji multistore, nieograniczony dostęp do kodu.